Fra venstre Aleksander Økland, Daniel Iversen, Kristoffer Dahl Konradsen og Sondre Stømer.

Standup på Bryggeri 13 – et perfekt studieavbrekk

Lunheim standupforening og Nordnorsk scenekompani kunne på forhånd love et show med absurd, ekte og ærlig stand up uten filter - og leverte!

Begge av kveldens tilreisende hovedkomikere, Aleksander Økland og Sondre Stømer, regnes som blant landets mest aktive nykommere på stand up-scenen. Fra Lunheim standupforening supplerte Kristoffer Dahl Konradsen og Daniel Iversen med underholdende show. Felles for alle var en god porsjon med selvironi om alt fra utseende til personlige utfordringer. Særlig de selvironiske vitsene fikk publikum til å bryte ut i latter. Et ekstra pluss til Lunheim standupforening for egen studentpris denne kvelden.

Navnet på showet denne gangen var «Sånn at du vet det». De fire komikerne var innom en rekke ulike tema, både banale og mer alvorlige. Mangfoldet av tema og livserfaring blant komikerne gjorde at alle kunne kjenne seg igjen i noe av det som ble spøkt om. Enten man kanskje ikke liker sushi som resten av dagens samfunn, er aktiv dater eller lavere enn gjennomsnittet.

Sondre Stømer skapte god stemning blant publikum med personlige historier fra sin egen familie, selvironiske vitser som en skalla mann og om førtiårskriser. Stømer vitset vellykket om de tre ulike typene menn i førtiårskrise, forskjellen på kjønnene og opplevelser med sine barn.

Studievitsene ble dekket av Aleksander Økland, og det var de kreative studiene og lånekassen som fikk gjennomgå for humoren. «Hvem som helst kan få lån for hva som helst basert på … ingenting», ble det spøkt med tilhørende latter i salen. Økland skilte seg ut med observasjonshumor og avsluttende stunt med rollespill av en kommentarglad person fra et tidligere publikum. Det traff godt!

Et avbrekk fra studiehverdagen med standup kan absolutt anbefales! Allerede i kveld er det igjen klart for show klokken 20:00 på Bryggeri 13. Dersom du ikke rekker en tur innom for denne gang, er det bare å følge med på Lunheim sin Facebookside for kommende show.

En god dose med latter, gjerne kombinert med noe mikrobrygg, som studieavbrekk kan vel ikke slå feil?

Publisert på:
25/05/2019 - 13:16